User: Guest  Login
Less Searchfields
Simple search
Original title:
Teacher Vision
Original subtitle:
Exploring the Relationship Between Teachers' Visual Expertise and their Competence in Assessing Complex Student Profiles
Translated title:
Visuelle Wahrnehmung von Lehrkräften
Translated subtitle:
Untersuchung des Zusammenhangs zwischen der visuellen Expertise von Lehrkräften und ihrer Kompetenz bei der Beurteilung komplexer Schülerprofile
Author:
Kosel, Christian
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Advisor:
Seidel, Christina (Prof. Dr.)
Referee:
Seidel, Christina (Prof. Dr.); Stürmer-Schröpfer, Kathleen (Prof. Dr.); Gegenfurtner, Andreas (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
PSY Psychologie
Keywords:
Eye-Tracking, Student Characteristics, Latent Profile Analysis, Scanpath
Translated keywords:
Schülercharakteristika, Eye Tracking, Blickmusteranalyse, Latente Profilanalyse
TUM classification:
EDU 640
Abstract:
This dissertation builds on research examining individual differences in students’ cognitive and motivational-affective characteristics manifested in student profiles and research on cognitive processes underlying teachers’ judgment when faced with the challenge of assessing complex student profiles. First, five complex student profiles were identified in maths and German language arts. Second, eye-tracking revealed that the distribution of attention among several students and the concomitant co...     »
Translated abstract:
Diese Dissertation knüpft an Forschung an, die individuelle Unterschiede in den kognitiven und motivational-affektiven Charakteristika von Schülern untersucht (manifestiert in sog. Schülerprofilen), sowie an Forschung, welche die zugrundeliegenden kognitiven Prozesse während des Beurteilungsprozess von Schülerprofilen beleuchtet. Zunächst wurden fünf komplexe Schülerprofile in den Fächern Mathematik und Deutsch identifiziert. Zweitens zeigte Eye-Tracking, dass die Verteilung der Aufmerksamkeit a...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1597346
Date of submission:
01.03.2021
Oral examination:
17.05.2021
File size:
714793 bytes
Pages:
67
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210517-1597346-1-7
Last change:
12.10.2021
 BibTeX