User: Guest  Login
Original title:
Active learning in child- and adulthood: an interdisciplinary perspective
Translated title:
Aktives Lernen im Kinder- und Erwachsenenalter: eine interdisziplinäre Perspektive
Author:
Jones, Angela
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät TUM School of Education
Advisor:
Ruggeri, Azzurra (Prof. Dr.)
Referee:
Ruggeri, Azzurra (Prof. Dr.); Baumert, Anna-Julietta (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
PSY Psychologie
Keywords:
active learning, modeling, information search
Abstract:
This dissertation project aims to deconstruct the active learning strategies employed by 5- to -7-year-old children, and adults, in order to identify potential sources of developmental change. I show that the hypothesis space can change during a task, and that sampling strategies can be transferred between tasks. These studies provide important insights into how computational processes affect the implementation of active learning strategies and how developmental changes in these processes may im...     »
Translated abstract:
Diese Dissertation zielt darauf ab, die aktiven Lernstrategien von 5- bis 7-jährigen Kindern und Erwachsenen zu dekonstruieren, um mögliche Ursachen für Entwicklungsänderungen zu identifizieren. Ich zeige, dass sich der Hypothesenraum während einer Aufgabe ändern kann und dass Stichprobenstrategien zwischen Aufgaben übertragen werden können. Diese Studien liefern wichtige Erkenntnisse darüber, wie sich diese Elemente des Lernprozess auf die Umsetzung aktiver Lernstrategien auswirken und wie sich...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1596715
Date of submission:
22.03.2021
Oral examination:
29.06.2021
File size:
8323894 bytes
Pages:
118
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210629-1596715-1-2
Last change:
20.08.2021
 BibTeX