User: Guest  Login
More Searchfields
Simple search
Original title:
Verzerrungstendenzen in neuropsychologischen Untersuchungen
Original subtitle:
Eine multimethodale Erfassung und deren diagnostische Grenzen
Translated title:
Detecting malingering in neuropsychological examinations by different approaches
Author:
Stadler, Stephanie Franziska
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Sport- und Gesundheitswissenschaften
Advisor:
Beckmann, Jürgen (Prof. Dr.)
Referee:
Beckmann, Jürgen (Prof. Dr.); Jahn, Thomas (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
PSY Psychologie; SPO Sport
Keywords:
Beschwerdenvalidierung, negative Antwortverzerrungen
Translated keywords:
malingering, poor effort
TUM classification:
SPO 600d
Abstract:
Eine Analogstudie (N=66) mit ergänzender Patientenstichprobe mit negativen Antwortverzerrungen (PNA, n=10) zeigte eine geringere Sensitivität bzw. Rate Richtig-Positiver des Aggravations- und Simulationstests (AST) als des Word Memory Tests (WMT) und Amsterdamer Kurzzeitgedächtnistests (AKGT). Eine Kombination eingebetteter Parameter des California Verbal Learning Tests (CVLT) und der Testbatterie zur Aufmerksamkeitsprüfung (TAP) erwies sich als vielversprechende Methode der Beschwerdenvalidieru...     »
Translated abstract:
In the present study with healthy participants (N=66) instructed to malinger cognitive deficits or to show full effort and additional patients exhibiting poor effort (PNA, n=10) less true positive decisions were made using the Aggravations- und Simulationstest (AST) than the Word Memory Test (WMT) and Amsterdamer Kurzzeitgedächtnistest (AKGT). A combination of embedded variables of the California Verbal Learning Test (CVLT) and the Testbatterie zur Aufmerksamkeitsprüfung (TAP) showed high rates...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1506970
Date of submission:
26.09.2019
Oral examination:
01.03.2021
File size:
3069479 bytes
Pages:
236
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210301-1506970-1-7
Last change:
03.05.2021
 BibTeX