User: Guest  Login
Original title:
Creating Customer Value in the Mobile Information Industry 
Original subtitle:
How to estimate the success of new mobile services 
Translated title:
Wertschöpfung in der mobilen InformationsindustrieSkapa kundvärde i den mobila informationsindustrin 
Translated subtitle:
Die Bewertung von Erfolgsaussichten neuer mobiler InformationsgüterHur man kan avgöra om en mobil Internet tjänst kommer att kunna bli lönsam 
Year:
2005 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
Reichwald, Ralf (Prof. Dr. Dr. h.c.) 
Referee:
Kolisch, Rainer (Prof. Dr.); Reichwald, Ralf (Prof. Dr. Dr. h.c.); Schlichter, Johann (Prof. Dr.) 
Format:
Text 
Language:
en 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
Kundenmehrwert; customer value; internet; Wertschöpfung; Informationsgüter; Erfolgspotentialbewertung; mobile Dienste 
Translated keywords:
customer value; mobile internet; information good; bussiness ideas; internet; value chain 
Controlled terms:
Kundenmanagement; Kundenwert; Mobile Telekommunikation 
TUM classification:
WIR 810d 
Abstract:
It has proven hart to judge whether a business idea for the mobile Internet, or similar mobile information good, will be successful. For information goods, with high production costs for the first copy and often negligible reproduction costs, there are different premises compared to normal industrial goods. Common for all goods are that they need to create customer value to be demanded. Here a model is presented explaining how customer value is created in the mobile information good industry. Es...    »
 
Translated abstract:
Die Beurteilung, ob eine Geschäftsidee für einen mobilen Informationsdienst erfolgreich sein wird, gestaltet sich sehr schwierig. Informationsgüter, mit hohen Produktionskosten für das erste Produkt und geringfügigen Kosten für Kopien, haben andere Erfolgsvoraussetzungen als klassische Industriegüter. Allen Produkten ist allerdings eines gemeinsam – sie müssen Mehrwert für den Kunden schaffen. Dazu wird ein Modell vorgestellt, das erklärt, wie Kundenmehrwert durch mobile Informationsdienste gesc...    »
 
Publication :
Universitätsbibliothek der Technischen Universität München 
Oral examination:
12.12.2005 
File size:
1927591 bytes 
Pages:
213 
Last change:
23.07.2007