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Original title:
Kommunikation für Fahrantriebe 
Original subtitle:
Entwicklungsmethoden am Beispiel eines Hybridantriebs 
Translated title:
Communication for traction drive systems 
Translated subtitle:
Development methods by the example of a hybrid power train 
Year:
2005 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Renius, K.-Th. (Univ.-Prof. Dr.-Ing. Dr. h.c.) 
Referee:
Heißing, B. (Univ.-Prof. Dr.-Ing.); Höhn, B.-R. (Univ.-Prof. Dr.-Ing.) 
Format:
Text 
Language:
de 
Subject group:
MAS Maschinenbau 
Keywords:
Bussysteme; CAN; Steuergerätenetzwerke; HIL; Simulation; Messtechnik; Versuchstechnik; Hybridantrieb; Fahrantriebe; Redundanz 
Translated keywords:
field bus systems; CAN; ECU networks; HIL; simulation; measurement engineering; hybrid electric power train; traction drives; redundancy 
Controlled terms:
Fahrzeugantrieb; Paralleler Hybrid; Datenübertragung; CAN-Bus; Hardware-in-the-loop 
TUM classification:
MAS 535d; VER 089d 
Abstract:
Kommunikationssysteme vernetzter Fahrantriebe müssen zukünftig mehr Daten mit größerer Relevanz bezüglich Funktionalität, Sicherheit und Verfügbarkeit übertragen. Hierzu wurden nach Beschreibungen von Steuer- und Regelgeräten und relevanten Bussystemen (CAN, FlexRay u. a.) Vorschläge zur anforderungsgerechten modellbasierten Entwicklung von Netzwerken für Fahrantriebssysteme erarbeitet. Ausgehend von einem messtechnisch untersuchten Prototypen-Pkw mit stufenlosem Parallel-Hybridantrieb wurde ein...    »
 
Translated abstract:
Future communication systems for networked traction drives must transfer more data with larger relevance concerning functionality, security and availability. For this after a description of electronic control units and the relevant bus systems (CAN, FlexRay et al.) proposals for the development of networked drive systems were submitted. As an application and based on the research of a prototype passenger car with a parallel hybrid concept a fault-tolerant communication system with two dynamicall...    »
 
Publication :
Universitätsbibliothek der Technischen Universität München 
Oral examination:
14.03.2005 
File size:
19587001 bytes 
Pages:
170 
Last change:
12.03.2007