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Original title:
Active Trim Panel Attachments for Control of Sound Transmission through Aircraft Structures
Translated title:
Lärmreduzierung in Flugzeugen mittels aktiver Aufhängungselemente zur Befestigung von Innenverkleidungen
Author:
Tewes, Stephan
Year:
2006
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Baier, Horst (Prof. Dr.)
Referee:
Baier, Horst (Prof. Dr.); Wölfel, Horst Peter (Prof. Dr.)
Format:
Text
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Aircraft Interior Noise; Noise Control; Active Noise and Vibration Control; Active Structural Acoustic Control; Active Trim Panel Attachment; Active Shock Mount; Transmission Loss; Sound Transmission; Aircraft Fuselage; Trim Panel
Translated keywords:
Innenlärm; Flugzeug; aktive Strukturregelung; aktive Lärmminderung; aktive Aufhängung; Schalldurchgang; Schalldämmmaß; Flugzeugstruktur; Innenverkleidung
Controlled terms:
Fluglärm; Flugzeugkabine; Aktive Schalldämpfung; Verkleidung ; Aufhängung;
TUM classification:
VER 639d
Abstract:
Aircraft interior noise is governed by the sound characteristics of the fuselage sidewall. Active trim panel attachments provide a promising technology for the low-frequency control of interior noise. Placed between the main fuselage and the cabin trim panels they are used to control the dynamic structural response and consequently the sound radiation of the trim panels. The control concept has been developed by means of a vibro-acoustic simulation model representing a generic aircraft section....     »
Translated abstract:
Der Geräuschpegel in Flugzeugkabinen wird unter anderem durch die Schalldurchgangseigenschaften der Flugzeugstruktur bestimmt. Mittels einer aktiven Aufhängung der Innenverkleidung an der Flugzeugzelle ist es möglich, die Schallübertragung im unteren Frequenzbereich durch eine Regelung der Strukturantwort zu reduzieren und daher den Passagierkomfort zu erhöhen. Das Konzept eines solchen aktiven Systems wurde anhand eines vibro-akustischen Modells entwickelt, mit dem die Schalldämmung von Flugzeu...     »
Publication :
Universitätsbibliothek der Technischen Universität München
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=601937
Date of submission:
18.07.2005
Oral examination:
31.07.2006
File size:
5118739 bytes
Pages:
207
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss20061123-0925294673
Last change:
18.06.2007
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