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Original title:
Der Autarke Hybrid am Prüfstand 
Original subtitle:
Funktion, Kraftstoffverbrauch und energetische Analyse 
Translated title:
The Autark Hybrid on Test Rig 
Translated subtitle:
Function, Fuel Consumption und energetic Analysis 
Year:
2004 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Höhn, Bernd-Robert (Prof. Dr.) 
Referee:
Höhn, Bernd-Robert (Prof. Dr.); Heißing, Bernd (Prof. Dr.) 
Format:
Text 
Language:
de 
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel 
Keywords:
PKW; Hybrid; Antrieb; Prüfstand; Messungen; Normzyklen; Kraftstoffverbrauch 
Translated keywords:
passenger car; hybrid; drive line; test rig; measurements; test cycles; fuel consumption 
Controlled terms:
Paralleler Hybrid; Prüfstand 
TUM classification:
VER 103d; MAS 535d 
Abstract:
Bei dem Autarken Hybrid handelt es sich um ein paralleles Hybrid-Konzept für PKW mit dem Ziel, Kraftstoff einzusparen und Emissionen zu senken. Der Antriebstrang besteht aus einer Kombination von Dieselmotor, Elektromotor und einem speziellen i²-Getriebe, dass sich durch stufenlose Übersetzung und weite Getriebespreizung auszeichnet. Neben dem Testfahrzeug wurde der Antriebsstrang am Prüfstand aufgebaut. Im Rahmen der Dissertation werden zunächst Funktion und Verbrauch des Antriebsstrangs am Prü...    »
 
Translated abstract:
The Autark Hybrid is a parallel hybrid concept for passenger cars with the aims to save fuel and reduce exhaust gas emissions. The dive line consits of a combination of diesel engine, electric engine and a special i²-gearbox, which offers a continuously variable transmission and a wide gearbox ratio range. Besides the test vehicle the drive line was installed on a test rig. First function and fuel consumption of the drive line are investigated. In the next step deviations from theoretical effici...    »
 
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München 
Oral examination:
29.07.2004 
File size:
6831798 bytes 
Pages:
155 
Last change:
17.07.2007