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Original title:
Bitübertragungschicht eines Kfz-tauglichen Sensor-Aktor-Busses
Translated title:
physical layer of a vehicle capable sensor-actuator-bus
Author:
Pfaffeneder, Bernd
Year:
2004
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Färber, Georg (Prof. Dr.)
Referee:
Färber, Georg (Prof. Dr.); Puente León, F. (Prof. Dr.)
Format:
Text
Language:
de
Subject group:
ELT Elektrotechnik
Keywords:
Taktrückgewinnung; Ternär-Codierung; Oszillatortoleranz; Sensorbus; Zündbus; Smart-Sensor; Kfz-Kommunikation
Translated keywords:
sensorbus; clock-recovery; firing-bus; clock-deviation
Abstract:
Ziel dieser Arbeit ist es, eine Bitübertragungsschicht für einen Sensor-Aktor-Bus im Kfz zu entwerfen. Die Randbedingungen lauten hierbei kostengünstige Realisierbarkeit bei hohen Stückzahlen, Standardisierbarkeit und gute Adaption an die Umweltbedingungen in Hinblick auf Störemissionen und Störfestigkeit. Bei dem Thema EMV stellt sich zuerst die Frage, ob die Datenübertragung elektrisch oder optisch erfolgen soll. Im Bereich der Sensor-Aktor-Kommunikation bietet die elektrische Datenübertragung...     »
Translated abstract:
The target of this thesis is to develop a physical layer for a sensor-actuator-bus in compliance with low cost realization at a high volume, a possible standardization and good adoption to environment in regard to interference emission and radio interference. Because of the EMC the question for data transmission systems is: whether to use electrical or optical data transmission. The electrical data transmission in the vehicle offers advantages compared to the optical data transmission. The reaso...     »
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=601599
Date of submission:
15.03.2004
Oral examination:
14.10.2004
File size:
4155655 bytes
Pages:
159
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss2004101416269
Last change:
20.06.2007
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