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Original title:
Meßverfahren zur Eliminierung von Erdungseinflüssen bei kapazitiven Detektoren und ihre Anwendung zur Sitzbelegungserkennung in Kraftfahrzeugen 
Translated title:
Methods for eliminating influence of ground-coupling in capacitive detectors and their application for automotive seat-occupancy-recognition 
Year:
2004 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik 
Advisor:
Ruge, Ingolf (Prof. Dr.) 
Referee:
Ruge, Ingolf (Prof. Dr.); Wachutka, Gerhard (Prof. Dr.) 
Format:
Text 
Language:
de 
Subject group:
ELT Elektrotechnik 
Keywords:
kapazitiver Detektor; elektrisches Feld; Detektor; Erdungseinfluss; Sitzbelegungserkennung; Airbag; passive Sicherheit; Klassifizierung 
Translated keywords:
capacitive detector; electric field; detector; grounding-effect; seat-occupancy-recognition; airbag; passive safety; classification 
Abstract:
Kapazitive Sensoren werden in der Technik vor allem zur Weg- und Winkelmessung eingesetzt. Dabei sind meist mehrere Elektroden gegeneinander drehbar oder verschiebbar in einem Gehäuse angeordnet, beispielsweise nach dem Prinzip des Differential-Kondensators. Es gibt jedoch auch Ansätze, kapazitive Meßverfahren in Detektoren einzusetzen. Diese zeichnen sich dadurch aus, daß hier die Anwesenheit, Art oder Position von Objekten oder Personen bestimmt wird. Die dazu erforderlichen Elektroden sind mi...    »
 
Translated abstract:
Capacitive sensors are mainly used for measurement of displacement or angle of rotation. For this purpose usually several electrodes are arranged in a housing. Their variable overlap is determined, e.g. following the principle of the differential capacitor. Nonetheless there is also an approach to utilise capacitive measurement techniques in detectors. Their aim is to determine the presence, type or position of objects or persons by an open arrangement of electrodes with a considerably higher se...    »
 
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München 
Oral examination:
30.04.2004 
File size:
1735813 bytes 
Pages:
149 
Last change:
25.06.2007