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Original title:
Online Traffic Flow Model Applying Dynamic Flow-Density Relations 
Translated title:
Online-Fähiges Verkehrsflussmodell basierend auf dynamischen Verkehrsfluss-Verkehrsdichte-Beziehungen 
Year:
2002 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen 
Advisor:
Keller, Hartmut (Prof. Dr.) 
Referee:
Keller, Hartmut (Prof. Dr.); Kühne, Reinhart D. (Prof. Dr.) 
Format:
Text 
Language:
en 
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen 
Keywords:
Online traffic flow model 
Translated keywords:
Online Verkehrsflussmodell 
Controlled terms:
Autobahn ; Verkehr; Modell ; Verkehrsablauf; Dynamisches Modell; Dichteströmung; Diagramm ; Fuzzy-Logik 
TUM classification:
BAU 306d; BAU 317d 
Abstract:
This dissertation describes a new approach of the online traffic flow modelling based on the hydrodynamic traffic flow model and an online process to adapt the flow-density relation dynamically. The new modelling approach was tested based on the real traffic situations in various homogeneous motorway sections and a motorway section with ramps and gave encouraging simulation results. Traffic flow models have been developed employing various off-line modelling approaches by numerous researchers an...    »
 
Translated abstract:
In dieser Arbeit wurden Verkehrszustände und die Übergänge zwischen diesen Zuständen an Hand empirischer Untersuchungen auf Autobahnen analysiert und in einem Zustandsdiagramm für homogene Strecken und in einem Phasendiagramm für Anschlussstellenbereiche definiert. Basierend auf dem Zustands- und Phasendiagramm wurde das Fundamentaldiagramm mit Hilfe der Fuzzy Logik dynamisiert. Es wurde ein Verkehrsflussmodell für Autobahnnetze entwickelt, das die analysierte Detaillierung und Dynamisierung des...    »
 
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München 
Oral examination:
12.06.2002 
File size:
1716064 bytes 
Pages:
97 
Last change:
04.06.2007