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Original title:
Experimentelle und theoretische Untersuchungen zur Optimierung des dynamischen Gleisstabilisators (DGS) im Hinblick auf eine Verbesserung der Gleislagestabilität
Translated title:
Experimental and theoretical investigations for the optimisation of the dynamic track stabiliser (DTS) with a view to improving track stability
Author:
Feurig, Sophie
Year:
2020
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt
Advisor:
Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.)
Referee:
Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.); Mys, Jan (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
Keywords:
Bahnbau, Dynamischer Gleistabilisator, DGS, Querverschiebewiderstand, QVW, Beschleunigungsmessung
Translated keywords:
Railway, dynamic track stabiliser, DTS, lateral track resistance, LTR,
TUM classification:
BAU 750d; BAU 800d; BAU 850d
Abstract:
Die Forschung analysiert den Kenntnisstand über die Entwicklung des dynamischen Gleisstabilisators (DGS) und dessen Anwendung auf Basis der einschlägigen Fachliteratur. Anschließend wurde die Wirksamkeit des DGS im Hinblick auf den Querverschiebewiderstand (QVW) mit den derzeitigen Standardeinstellungen an den Schwellen B70 und der besohlten B07 So in situ gemessen. Basierend auf diesen Erkenntnissen wurde eine Optimierung der anzuwendenden Maschinenparameter des DGS bei Laborversuchen erreicht.
Translated abstract:
Based on the relevant technical literature, the state of knowledge about the development of the DTS and the application of the DTS was analyzed. Subsequently, the current effectiveness was measured on the sleeper B70 and the padded B07 So in situ. With these findings, the aim was to optimize the machine parameters of the DTS to be used in laboratory tests.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1544877
Date of submission:
05.05.2020
Oral examination:
21.10.2020
File size:
7776681 bytes
Pages:
223
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20201021-1544877-1-5
Last change:
16.11.2020
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