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Original title:
Road Infrastructure Design towards Passenger Ride Comfort for Autonomous Public Transport 
Translated title:
Gestaltung der Straßeninfrastruktur für mehr Fahrkomfort im automatisierten öffentlichen Personenverkehr 
Year:
2020 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt 
Advisor:
Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.) 
Referee:
Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.); Wong, Yiik Diew (Prof., Ph.D.) 
Language:
en 
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen 
Keywords:
pavement maintenance, horizontal alignment design, passenger ride comfort, autonomous public transport, Singapore 
Translated keywords:
Instandhaltung und horizontale Ausrichtung der Fahrbahn, Fahrkomfort für Passagiere, autonome öffentliche Straßenverkehr, Singapur 
TUM classification:
BAU 750d; BAU 800d; BAU 850d 
Abstract:
This study aims at establishing guidelines for the design of roadway (e.g. pavement maintenance, horizontal alignment design) for the new autonomous public transport (APT) concerning passenger ride comfort. Bottom-up and top-down approaches are used, in which the former method uses existing bus vehicles and network as a base-line reference while the latter method is based on APT’s vehicle specification and operation. 
Translated abstract:
Diese Studie zielt darauf ab, Richtlinien für die Gestaltung der Fahrbahn für das neue autonome öffentliche Straßenverkehr (APT) in Bezug auf den Fahrkomfort für Fahrgäste festzulegen. Hierbei kommen Bottom-Up- und Top-Down-Ansätze zur Anwendung, bei denen das erstgenannte Verfahren vorhandene Busfahrzeuge und Netzwerke als Basisreferenz verwendet, während das letztgenannte Verfahren auf den Fahrzeugspezifikationen und dem Betrieb von APT basiert. 
Oral examination:
14.02.2020 
File size:
18608907 bytes 
Pages:
155 
Last change:
31.12.2020