Benutzer: Gast  Login
Sortieren nach:
und:
Mehr ...

Johannes, Christine;Fendler, Jan;Seidel, Tina
Teachers’ perceptions of the learning environment and their knowledge base in a training program for novice university teachers
International Journal for Academic Development
2013
18
2
152-165

Mehr ...

Stürmer, Kathleen;Seidel, Tina;Schäfer, Stefanie
Changes in professional vision in the context of practice
Gruppendynamik und Organisationsberatung
2013
44
3
339-355

Mehr ...

Seidel, Tina;Blomberg, Geraldine;Renkl, Alexander
Instructional strategies for using video in teacher education
Teaching and Teacher Education
2013
34
56-65

Mehr ...

Jurik, Verena;Gröschner, Alexander;Seidel, Tina
How student characteristics affect girls' and boys' verbal engagement in physics instruction
Learning and Instruction
2013
23
33-42

Mehr ...

Gröschner, Alexander;Schmitt, Cordula;Seidel, Tina
Veränderung subjektiver Kompetenzeinschätzungen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie
2013
27
1-2
77-86

Mehr ...

Blomberg, Geraldine;Sherin, Miriam Gamoran;Renkl, Alexander;Glogger, Inga;Seidel, Tina
Understanding video as a tool for teacher education: investigating instructional strategies to promote reflection
Instructional Science
2013
42
3
443-463

Mehr ...

Schiepe-Tiska, A.; Reiss, K.; Obersteiner, A.; Heine, J.-H.; Seidel, T.; Prenzel, M.
Mathematikunterricht in Deutschland: Befunde aus PISA 2012
123-154
PISA 2012: Fortschritte und Herausforderungen in Deutschland
M. Prenzel, C. Sälzer, E. Klieme & O. Köller
Waxmann
2013

Mehr ...

Gröschner, A.; Müller, K.
Bewertung praktischer Lerngelegenheiten durch Lehramtsstudierende – Betrachtungen zur Abbildbarkeit unterschiedlich dauernder Praxisphasen in Kompetenzselbsteinschätzungen
119-133
Formation und Transformation der Lehrerbildung. Entwicklungstrends und Forschungsbefunde
A. Gehrmann, B. Kranz, S. Pelzmann & A. Reinartz
Klinkhardt
2013

Mehr ...

Gröschner, A.; Kleinknecht, M.
Qualität von Unterricht – Ansätze aus der Perspektive der Unterrichtsforschung
162- 177
Studienbuch Schulpädagogik
L. Haag & S. Rahm
Klinkhardt
2013

Mehr ...

Frost, F.; Prenzel, M.; Seidel, T.
Motivational, personal and cognitive prerequisites of pre- service teacher candidates – a systematic analysis of application documents
139-162
Teacher education research between national identity and global trends
Ostern, L., Smith, K., Ryghaug, R., Krüger, T., & Postholm, M. B.
Akademika
2013