User: Guest  Login
Sort by:
and:
More ...

Lewalter, D., Phelan, S., Geyer, C., Specht, I., Grüninger, R. & Schnotz, W.
Investigating Visitor Profiles as a Valuable Addition to Museum Research
International Journal of Science Education, Part B
2015
5
4
357-374

More ...

Bannert, Maria; Pieger, Elisabeth; Sonnenberg, Christoph
MESH – Ein Verfahren zur Erfassung metakognitiver Strategien beim Lernen mit Hypermedien [Metacognitive Strategy Inventory for Learning with Hypermedia]
2015

More ...

Bannert, Maria;Sonnenberg, Christoph;Mengelkamp, Christoph;Pieger, Elisabeth
Short- and long-term effects of students’ self-directed metacognitive prompts on navigation behavior and learning performance
Computers in Human Behavior
2015
52
293-306

More ...

Lütge, Christoph;Armbrüster, Thomas;Müller, Julian
Order Ethics: Bridging the Gap Between Contractarianism and Business Ethics
Journal of Business Ethics
2015
136
4
687-697

More ...

Gebhardt, Markus; Mühling, Andreas; Gartmeier, Martin; Tretter, Tobias
Wissen über Inklusion als gedankliches Netz - Vergleich zwischen Studierenden des beruflichen und des sonderpädagogisichen Lehramts mithilfe von Concept-Maps
Zeitschrift für Heilpädagogik
2015
66
Dec
609-622

More ...

Brinda, Torsten;Kramer, Matthias;Hubwieser, Peter;Ruf, Alexander
Towards a Competency Model for Object-Oriented Programming
Proceedings of the 2015 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education - ITiCSE '15
ACM Press
2015

More ...

Bender, E.;Schaper, N.;Caspersen, M. E.;Margaritis, M.;Hubwieser, P.
Identifying and formulating teachers’ beliefs and motivational orientations for computer science teacher education
Studies in Higher Education
2015
41
11
1958-1973

More ...

Miesera, S.
Aktives Lernen - lebenslang
VDOE Position 01/2015
2015

More ...

Miesera, Susanne;Sander, Stefanie
Sprache im Beruf in Bildungsgängen der beruflichen Fachrichtung Ernährung und Hauswirtschaft
Haushalt in Bildung & Forschung
2015
4
1
54-70

More ...

Zehner, F.; Weis, M.; Vogel, F.; Leutner, D.; Reiss, K.
Kollaboratives Problemlösen in PISA 2015
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2015