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Original title:
Power Management for Closed-Source Interactive Games on Mobile Devices 
Translated title:
Power Management für interaktive closed-source Spiele auf mobilen Endgeräten 
Year:
2015 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik 
Advisor:
Chakraborty, Samarjit (Prof. Dr.) 
Referee:
Chakraborty, Samarjit (Prof. Dr.); Panda, Preeti Ranjan (Prof., Ph.D.) 
Language:
en 
Subject group:
ELT Elektrotechnik 
TUM classification:
DAT 260d 
Abstract:
On mobile devices games account for the class of most popular, but as well most power hungry applications. This thesis targets to reduce the processor's power consumption while games are being played. The developed power manager predicts the game's future computing requirements and efficiently selects the clock frequency that guarantees optimal power savings and maintains the user experience. The approach, which is applicable even to closed-source games, achieves savings of up to 43.2% compared...    »
 
Translated abstract:
Spiele zählen auf mobilen Endgeräten zu den beliebtesten Anwendungen, weisen aber auch den größten Energiebedarf auf. Im Rahmen dieser Arbeit wurden Methoden entwickelt, die für beliebige Closed-Source Spiele den Energiebedarf des Prozessors reduzieren. Zukünftige Rechenanforderungen werden prädiziert und die Rechengeschwindigkeit entsprechend angepasst, um den Energiebedarf zu optimieren ohne die Spielqualität zu beeinträchtigen. Hierdurch konnte der Energieverbrauch des Prozessors um bis zu 43...    »
 
Oral examination:
27.11.2015 
File size:
18678736 bytes 
Pages:
140 
Last change:
17.03.2016