User: Guest  Login
Original title:
Intelligent Gamified Crowdsourcing for Audio Processing
Translated title:
Intelligentes, spielorientiertes Crowdsourcing für die Verarbeitung von Audiodaten
Author:
Hantke, Simone
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Schuller, Björn W. (Prof. Dr. habil.)
Referee:
Schuller, Björn W. (Prof. Dr. habil.); Hemmert, Werner (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik; ELT Elektrotechnik
TUM classification:
DAT 815d
Abstract:
In this thesis, an intelligent gamified crowdsourcing platform is proposed for data collection and annotation, including beyond state-of-the-art machine learning algorithms. Various audio datasets were collected and the platform is evaluated by performing a wide range of classification and speech analysis tasks together with conducting several differing perception studies. The introduced principles lead to faster, more cost-efficient, and more reliable data collection than previously feasible.
Translated abstract:
In dieser Arbeit wird eine intelligente, crowdsourcing-basierte Plattform mit spielorientierten Elementen und innovativen maschinellen Lernalgorithmen für die Datensammlung und Annotation vorgestellt. Es wurden diverse Audiodaten gesammelt und die Plattform in einer Vielzahl von Klassifikations- und Spracherkennungsstudien sowie mittels der Durchführung von Hörversuchen evaluiert. Durch die eingeführten Verfahren kann künftig die Audio-Datenerfassung in erheblichem Maße beschleunigt sowie kosten...     »
ISBN:
978-3-8439-4245-4
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1444204
Date of submission:
20.06.2018
Oral examination:
28.05.2019
Last change:
23.01.2020
 BibTeX