User: Guest  Login
Original title:
Die Variablenkontrollstrategie in der Grundschule
Translated title:
The control-of-variables strategy in primary school
Author:
Haslbeck, Heidi
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät TUM School of Education
Advisor:
Lankes, Eva-Maria (Prof. Dr.)
Referee:
Lankes, Eva-Maria (Prof. Dr.); Neuhaus, Birgit Jana (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
Keywords:
Variablenkontrollstrategie, Grundschule, wissenschaftliches Denken
TUM classification:
EDU 400d
Abstract:
Die Arbeit betrachtet das implizite und explizite Wissen von Grundschulkindern über die Variablenkontrollstrategie sowie das fachmethodische und fachdidaktische Wissen von Lehrkräften bezüglich der Variablenkontrollstrategie. Dabei wird untersucht, über welches Wissen die Kinder sowie Lehrkräfte verfügen und wie es sich steigern lässt. Zusätzlich werden Grundschulbücher im Bezug auf die Variablenkontrollstrategie analysiert. Die Arbeit zeigt, dass bei Büchern und Lehrkräften weiteres Potenti...     »
Translated abstract:
This dissertation examines the implicit and explicit knowledge of primary school children regarding the control-of-variables strategy as well as the syntactic knowledge and pedagogical content knowledge of teachers regarding the control-of-variables strategy. It investigates the actual knowledge of the children and the teachers and how it can be increased. In addition, primary schoolbooks are analyzed referring to the control-of-variables strategy. The work shows that books and teachers still ho...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1487608
Date of submission:
28.05.2019
Oral examination:
24.07.2019
File size:
9108181 bytes
Pages:
284
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20190724-1487608-1-9
Last change:
07.08.2019
 BibTeX