User: Guest  Login
Original title:
Serious Game Patterns 
Translated title:
Serious Game Patterns 
Year:
2018 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Informatik 
Advisor:
Brügge, Bernd (Prof., Ph.D.) 
Referee:
Brügge, Bernd (Prof., Ph.D.); Klinker, Gudrun J. (Prof., Ph.D.) 
Language:
en 
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik 
TUM classification:
DAT 310d 
Abstract:
Social development theory claims that social interactions play a key role in learning. This dissertation has developed several serious games patterns, in particular the synchronization point and motivational leaderboard pattern, to increase social interaction in serious games. These patterns were empirically evaluated in several experiments with up to 306 participants. The results demonstrate that the synchronization point pattern increases collaboration and the motivational leaderboard pattern...    »
 
Translated abstract:
Der sozialen Entwicklungstheorie zufolge spielen soziale Interaktionen eine wichtige Rolle beim Lernen. In dieser Dissertation wurden mehrere Patterns für Lernspiele entwickelt, insbesondere das Synchronisationspunkt-Muster und das Motivierende Leaderboard-Muster, die soziale Interaktionen in Lernspielen erhöhen. Die Muster wurden in mehreren Experimenten mit bis zu 306 Teilnehmern empirisch evaluiert. Die Ergebnisse zeigen, dass das Synchronisationspunkt-Muster die Kooperation und das Leaderb...    »
 
Oral examination:
27.03.2018 
File size:
3463817 bytes 
Pages:
139 
Last change:
18.07.2018