User: Guest  Login
Sort by:
and:
More ...

Bauer, J.;Berthold, K.;Hefter, M. H.;Prenzel, M.;Renkl, A.
Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen?
Psychologische Rundschau
2017
68
188-192

More ...

Zehner, F.; Weis, M.; Vogel, F.; Leutner, D.; Reiss, K.
Kollaboratives Problemlösen in PISA 2015: Befundhöhepunkte rund um Deutschland
2017

More ...

Wecker, Christof;Vogel, Freydis;Hetmanek, Andreas
Visionär und imposant – aber auch belastbar?
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2016
20
1
21-40

More ...

Vogel, Freydis;Wecker, Christof;Kollar, Ingo;Fischer, Frank
Socio-Cognitive Scaffolding with Computer-Supported Collaboration Scripts: a Meta-Analysis
Educational Psychology Review
2016
29
3
477-511

More ...

Pieger, Elisabeth;Mengelkamp, Christoph;Bannert, Maria
Fostering Analytic Metacognitive Processes and Reducing Overconfidence by Disfluency: The Role of Contrast Effects
Applied Cognitive Psychology
2017
31
3
291-301

More ...

Naumann, Johannes;Sälzer, Christine
Digital reading proficiency in german 15-year olds: evidence from PISA 2012
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2017
20
4
585-603

More ...

Münchow, Hannes;Mengelkamp, Christoph;Bannert, Maria
The Better You Feel the Better You Learn: Do Warm Colours and Rounded Shapes Enhance Learning Outcome in Multimedia Learning?
Education Research International
2017
2017
1-15

More ...

Miesera, Susanne;Will, Stefanie
Inklusive Didaktik in der Lehrerbildung – Erstellung undEinsatz von Unterrichtsvideos
Haushalt in Bildung und Forschung
2017
6
3
61-76

More ...

Kuger, S.; Klieme, E.; Lüdtke, O.; Schiepe-Tiska, A.; Reiss, K.
Mathematikunterricht und Schülerleistung in der Sekundarstufe: Zur Validität von Schülerbefragungen in Schulleistungsstudien
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2017
20
S2
61-98

More ...

Schwaighofer, M. ;Vogel, F. ;Kollar, I. ;Ufer, S. ;Strohmaier, A. ;Terwedow, I. ;Ottinger, S. ;Reiss, K. ;Fischer, F.
How to combine collaboration scripts and heuristic worked examples to foster mathematical argumentation – when working memory matters
International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning
2017
12
3
281-305