User: Guest  Login
Original title:
Commonality Design of Vehicle Architecture Concerning Crashworthiness Using Solution Spaces 
Translated title:
Kommunalitätsgestaltung von Fahrzeugarchitekturen bezüglich Strukturauslegung für Crashlastfälle durch das Lösungsraum-Verfahren 
Year:
2019 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt 
Advisor:
Duddeck, Fabian (Prof. Dr. habil.) 
Referee:
Duddeck, Fabian (Prof. Dr. habil.); Vietor, Thomas (Prof. Dr.); Harbrecht, Helmut (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
MAS Maschinenbau 
Keywords:
vehicle architecture, commonality optimization, solution space, rear crash, low-fidelity model 
TUM classification:
BAU 005d 
Abstract:
The decision on commonality configurations of a vehicle architecture has to be made in early phase of vehicular crashworthiness design to achieve the functional feasibility and economic efficiency. In this design phase, neither the hardware is available, nor the classical virtual methods can be applied. To evaluate the design feasibility efficiently, the Solution Space approach is extended to be able to evaluate the entire vehicle architecture. In this dissertation, an approach to identify the v...    »
 
Translated abstract:
Die Entscheidung hinsichtlich der Kommunalitätskonfiguration einer Fahrzeugarchitektur muss in der frühen Phase der strukturellen Auslegung getroffen werden, um die funktionale Zulässigkeit und Wirtschaftlichkeit zu erreichen. In dieser Phase ist weder die Hardware verfügbar, noch können die etablierten virtuellen Verfahren angewendet werden. Um die Zulässigkeit der Auslegung effizient zu bewerten, wird das Lösungsraum-Verfahren weiterentwickelt, um die gesamte Fahrzeugarchitektur evaluieren zu...    »
 
Series:
Theses 
ISBN:
978-3-95884-031-7 
Oral examination:
24.05.2019 
File size:
53689814 bytes 
Pages:
213 
Fulltext / DOI:
Last change:
04.11.2019