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Original title:
Potential Analysis of Electrical Drive Trains According to Application Requirements 
Translated title:
Anforderungsspezifische Potentialanalyse elektrischer Antriebsstränge 
Year:
2019 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik 
Advisor:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.) 
Referee:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.); Semail, Eric (Prof., Ph.D.) 
Language:
en 
Subject group:
ELT Elektrotechnik 
TUM classification:
ELT 830d 
Abstract:
This thesis presents a methodology for the selection of components within drive trains for electric vehicles at an early stage of the system design. Induction machine, permanent magnet synchronous machine, half-bridge, and full-bridge inverter topologies provide the basis for the comparative analysis. Due to high reliability and installation space constraints within safety-critical systems, different drive train concepts are proposed and assessed for the application within a helicopter. 
Translated abstract:
Diese Arbeit beschreibt eine Methodik zur Komponentenauswahl für Antriebsstränge elektrischer Fahrzeuge im frühen Stadium des Systementwurfs. Asynchronmaschine und permanenterregte Synchronmaschine stellen neben Halb- bzw. Vollbrücken-Umrichtern die Grundlage der Vergleichsanalyse dar. Aufgrund der hohen Anforderungen an Zuverlässigkeit und Bauraum in sicherheitskritischen mobilen Systemen werden verschiedene Antriebsstrangkonzepte zur Anwendung in einem Helikopter vorgeschlagen und untersucht. 
Oral examination:
30.09.2019 
File size:
2348077 bytes 
Pages:
130 
Fulltext / DOI:
Last change:
15.10.2019