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Original title:
Conceptual Design Methods of Electric Power Architectures for Hybrid Energy Aircraft
Translated title:
Auslegungsmethoden von elektrischen Antriebssystemen für hybrid-energetische Flugzeugkonzepte
Author:
Vratny, Patrick Christoph
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.)
Referee:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.); Stumpf, Eike (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
VER 500d; VER 600d
Abstract:
This thesis presents a method to size and operate an electric architecture for hybrid-electric transport aircraft. The method covers the design and off-design performance of battery supplied architectures. The developed sizing and performance approach was applied to a short to medium range aircraft. The aim of this approach was the identification of different sizing points and mission hybridization options to minimize the overall energy demand and generated CO2.
Translated abstract:
Diese Arbeit stellt eine Auslegungsmethodik und Betriebsszenarien für elektrische Antriebsarchitekturen für hybrid-energetische Transportflugzeuge vor. Diese Methodik beinhaltet auch die Effizienzcharakteristik von batterieversorgten Systemarchitekturen. Die entwickelte Vorgehensweise wurde an einem Kurz- bis Mittelstreckenflugzeug angewendet. Das Ziel war die Identifizierung verschiedener Designpunkte und Hybridisierungsstrategien um den Energiebedarf und den erzeugten CO2 Ausstoß zu minimieren...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1445695
Date of submission:
21.06.2018
Oral examination:
06.03.2019
File size:
4120746 bytes
Pages:
166
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20190306-1445695-1-7
Last change:
04.04.2019
 BibTeX