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Original title:
Conceptual Design Methods of Electric Power Architectures for Hybrid Energy Aircraft 
Translated title:
Auslegungsmethoden von elektrischen Antriebssystemen für hybrid-energetische Flugzeugkonzepte 
Year:
2019 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.) 
Referee:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.); Stumpf, Eike (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel 
TUM classification:
VER 500d; VER 600d 
Abstract:
This thesis presents a method to size and operate an electric architecture for hybrid-electric transport aircraft. The method covers the design and off-design performance of battery supplied architectures. The developed sizing and performance approach was applied to a short to medium range aircraft. The aim of this approach was the identification of different sizing points and mission hybridization options to minimize the overall energy demand and generated CO2
Translated abstract:
Diese Arbeit stellt eine Auslegungsmethodik und Betriebsszenarien für elektrische Antriebsarchitekturen für hybrid-energetische Transportflugzeuge vor. Diese Methodik beinhaltet auch die Effizienzcharakteristik von batterieversorgten Systemarchitekturen. Die entwickelte Vorgehensweise wurde an einem Kurz- bis Mittelstreckenflugzeug angewendet. Das Ziel war die Identifizierung verschiedener Designpunkte und Hybridisierungsstrategien um den Energiebedarf und den erzeugten CO2 Ausstoß zu minimieren...    »
 
Oral examination:
06.03.2019 
File size:
4120746 bytes 
Pages:
166 
Last change:
04.04.2019