User: Guest  Login
Original title:
Vermarktungsmöglichkeiten auf dem Markt für "Biologisch" erzeugte Nahrungsmittel 
Translated title:
Marketing opportunities on the organic food sector 
Information about the author:
Bei Interesse an dieser Arbeit zur ausschließlich wissenschaftlichen Nutzung wenden Sie sich bitte an den Lehrstuhl 
Home page of the author:
Year:
1988 
Document type:
Diplomarbeit 
Institution:
Fakultät Wissenschaftszentrum Weihenstephan 
University:
Technische Universität München 
Place of Publication:
Freising-Weihenstephan 
Advisor:
Dr. H. Auernhammer; Dr S. Knox 
Referee:
Prof. Dr. H.-L. Wenner 
Format:
Text 
Language:
en 
Subject group:
LAN Landbauwissenschaft 
Controlled terms (agricultural engineering):
Pflanzenproduktionsverfahren; Organischer Landbau; Markt; Management 
Abstract:
Das Ziel der vorliegenden Studie war es, Maßnahmen ausfindig zu machen, die einer weiteren Entwicklung des britischen Marktes für alternative oder "biologische" Produkte dienen könnten. Hierzu wurde zunächst alleine der als weiter entwickelt betrachtete deutsche Markt untersucht, sowie im folgenden die in beiden Ländern herrschenden Einflußfaktoren, welche die Entwicklung der Märkte bestimmen, vergleichend analysiert. Die der Studie zugrundeliegenden Informationen wurden über das Studium von P...    »
 
Translated abstract:
The research aimed to identify marketing opportunities in the UK organic food market, since West Germany was considered to be further advanced in organic food marketing than the UK, this market and policies applied were investigated in order to identify measures about how to improve the situation within the UK. A comparative analysis of each country's organic food marketing environment was carried out to evaluate, whether the situation in Germany reflects unique conditions. Data was obtained...    »
 
Source (agricultural engineering):
Lehrstuhl für Landtechnik / Archiv 
File size:
4013070 bytes 
Pages:
69 
Last change:
03.11.2018