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Original title:
Energetisch optimal bemessene elektrische Maschinen für Mildhybridfahrzeuge 
Translated title:
Energetic optimal design of electrical machines for mild-hybrid vehicles 
Year:
2019 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik 
Advisor:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.) 
Referee:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.); Bäker, Bernard (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
ELT Elektrotechnik; VER Technik der Verkehrsmittel 
Keywords:
Klauenpolmaschine, Hybrid Fahrzeug, Mildhybrid Fahrzeug, Systemanalyse, Systemoptimierung, energetisch, Elektrifizierung, V-Modell, Triebstrang 
TUM classification:
ELT 830d 
Abstract:
Die Hybridisierung von Fahrzeugen muss vorangetrieben werden, um den globalen CO2-Ausstoß zu verringern und somit den Klimawandel zu verlangsamen. Hybridfahrzeuge besitzen neben der Verbrennungskraftmaschine eine elektrische Maschine. Nur wenn beide Energiewandler optimal aufeinander abgestimmt sind kann das gesamte System optimal agieren. In der vorliegenden Arbeit wird aus diesem Grund die elektrische Maschine eines Mildhybridfahrzeugs energetisch optimal auf die Verbrennungskraftmaschine abge...    »
 
Translated abstract:
The hybridization of vehicles must be pushed forward in order to globally reduce CO2 emissions and therefore slow down climate change. Hybrid electric vehicles have, besides the internal combustion engine, an electrical machine. Only if both energy converters are optimally matched to each other it is possible for the whole system to work optimally. The thesis describes the energetically optimization of an electrical machine to the internal combustion engine of a mild-hybrid electric vehicle. 
Oral examination:
04.11.2019 
File size:
31546230 bytes 
Pages:
135 
Last change:
08.01.2020