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Original title:
Studying micro-processes of change in teacher thinking and acting in the context of a video-based professional development program 
Translated title:
Eine Untersuchung von Mikro-Prozessen der Veränderung im professionellen Denken und Handeln von Lehrpersonen im Kontext einer videobasierten Fortbildung 
Year:
2018 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät TUM School of Education 
Advisor:
Seidel, Christina (Prof. Dr.) 
Referee:
Seidel, Christina (Prof. Dr.); Kleinknecht, Marc (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften 
TUM classification:
EDU 640d 
Abstract:
The dissertation examined the effects of teacher professional development (TPD) along multiple dimensions. As a first indicator of TPD effectiveness, changes in teachers’ instructional practices were analyzed. Additionally, changes in teachers’ thinking through video-based discussion and progress in implementing TPD core features were systematically investigated on a micro-level. The Dialogic Video Cycle was used as a TPD case that allowed investigation of the proposed research issues and was co...    »
 
Translated abstract:
Die Dissertation untersuchte Lehrerfortbildungseffekte von mehreren Perspektiven. Zunächst wurden Veränderungen im Lehrerhandeln analysiert. Zusätzlich wurden Veränderungen im Lehrer-Denken durch video-basierte Diskussionen sowie Prozesse zentraler Fortbildungskomponenten systematisch auf einem Mikro-Level erforscht. Der Dialogische Videozirkel wurde als exemplarische Fortbildung herangezogen, welcher es ermöglichte, Effekte von den genannten Perspektiven zu untersuchen und verglichen mit einer...    »
 
Oral examination:
22.06.2018 
File size:
687342 bytes 
Pages:
55 
Last change:
04.07.2018