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Original title:
Dynamik von Common Rail Injektoren und Konzepte zur Detektion und Kompensation von Düsenverschleiß
Translated title:
Dynamics of Common Rail Injectors and Concepts for the Detection and Compensation of Nozzle-Aging
Author:
Huber, Benedikt Josef
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Ulbrich, Heinz (Prof. Dr. Dr. habil.)
Referee:
Ulbrich, Heinz (Prof. Dr. Dr. habil.); Wachtmeister, Georg (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau
TUM classification:
MTA 000d
Abstract:
Zur Einhaltung geforderter Grenzwerte bezüglich Verbrauch, Emissionen und Geräusche ist bei Common Rail (CR) Einspritzsystemen über die gesamte Lebensdauer der Injektoren eine präzise Einspritzung anzustreben. Dabei wirken sich insbesondere Verschleißerscheinungen der Einspritzdüse in Form von Verschmutzung, Kavitation und Verkokung negativ auf das Einspritzverhalten aus. Im Rahmen dieser Arbeit werden anhand eines mit Messdaten abgeglichenen Simulationsmodells Konzepte zur Detektion und Kompen...     »
Translated abstract:
To comply with given limits regarding consumption, emissions and noise of common rail (CR) injection systems, an exact control of the injection process has to be achieved over the whole live cycle of the injectors. Particularly aging of the injector nozzle in the form of pollution, cavitation and coking negatively influences the injection behaviour. In this thesis concepts for the detection and compensation of these aging effects are developed based on a simulation model, which is validated with...     »
Series:
Ingenieurwissenschaften
ISBN:
978-3-8439-2555-6
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1256211
Date of submission:
24.06.2015
Oral examination:
11.01.2016
Last change:
20.04.2016
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