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Original title:
Certifiable L1 Adaptive Control for Helicopters
Translated title:
Zulassungsfähige L1 Adaptive Regelung für Hubschrauber
Author:
Bichlmeier, Magnus
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.)
Referee:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.); Hovakimyan, Naira (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
MSR Meßtechnik, Steuerungs- und Regelungstechnik, Automation; VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
L1-adaptive control, adaptive control, helicopter, helicopter system dynamics, certification
Translated keywords:
L1-adaptive Regelung, adaptive Regelung, Hubschrauber, Hubschrauber-Systemdynamik, Helikopter, Zulassung
TUM classification:
VER 500d
Abstract:
Various L1 adaptive controllers are designed for a generic utility helicopter. The objective is to design a system which could be certified for civil aerospace. Emphasis is hereby put on the technical feasibility regarding industry standard in hardware and its performance limitations. In addition, a novel adaptive law is introduced in output feedback. A comprehensive sensitivity analysis is conducted, which, together with results from a High-Fidelity-Simulation, rounds off the thesis.
Translated abstract:
Für einen Hubschrauber nach konventionellem Design werden mehrere Varianten aus der Familie der L1 adaptiven Regelung gezeigt. Es steht eine Strategie im Vordergrund, die eine Zulassung der Regelungssysteme im zivilen Luftraum erlauben könnte. Besonderes Augenmerk gilt dabei der technischen Machbarkeit, insbesondere mit Blick auf die begrenzte Rechenleistung von Flugrechnern. Unter anderem wird ein neues Adaptionsgesetz für die Ausgangsrückführung eingeführt. Sensitivitätsanalysen und Ergebnisse...     »
ISBN:
978-3-7369-9281-8
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1253215
Date of submission:
18.05.2015
Oral examination:
04.04.2016
Last change:
04.08.2016
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