User: Guest  Login
Original title:
Technisch-wirtschaftliche Analyse des Zweitnutzungspotentials von Lithium-Ionen-Traktionsbatterien
Translated title:
A Techno-Economic Analysis of End of Life Value Chains for Lithium-Ion Batteries from Electric Vehicles
Author:
Rohr, Stephan
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.)
Referee:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.); Wagner, Ulrich (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
VER 020d
Abstract:
Die Lithium-Ionen-Fahrzeugbatterie degradiert während der Fahrzeugnutzung, was zu einer zunehmend reduzierten Reichweite und Leistungsfähigkeit des Elektrofahrzeugs führt. Es ist derzeitig noch nicht absehbar, wie die Fahrzeugbatterien im Betrieb altern und wie nach dem Ende der Fahrzeugnutzung mit den gebrauchten Batteriepacks verfahren wird. Deshalb wird im Rahmen dieser Dissertation die Auswirkung des Fahrerverhaltens auf die Batteriealterung sowie vice versa simulativ untersucht. Außerdem we...     »
Translated abstract:
Current electric vehicle batteries are characterised by a limited lifetime based on the steadily decreasing ability to fulfil the minimum requirements for the automotive application. A lack of experience in state of health conditions of old electric vehicle batteries and possible end-of-first-life (Eo1L) value chains pose a challenge to identify the monetary outcome and pursued way for old batteries. The aim of this PhD Thesis is to investigate the impact of typical driver behaviour on battery a...     »
Series:
Fahrzeugtechnik
ISBN:
978-3-8439-3718-4
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1429635
Date of submission:
13.02.2018
Oral examination:
19.07.2018
Last change:
19.09.2018
 BibTeX