User: Guest  Login
Original title:
A New Design Framework for Impact Time Control 
Translated title:
Ein Neuer Entwurfsrahmen für die Regelung des Einschlagzeitpunkts 
Year:
2018 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.) 
Referee:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.); Ben-Asher, Joseph Z. (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
MAS Maschinenbau 
Keywords:
Impact Time Control, Trajectory Shaping, Constrained Guidance, Varying Speed 
Translated keywords:
Regelung des Einschlagzeitpunkts, Trajektorienplanung, Änderung der Geschwindigkeit 
TUM classification:
VER 500d 
Abstract:
This dissertation focuses on the problem of impact time control by utilizing a new design framework that shapes the fundamental states of the engagement via polynomials in time. Three different guidance laws to control the impact time are derived, none of which require the time-to-go to be estimated. Also, a solution for time varying speed is presented. The techniques developed are in principle applicable to any practical setting that concerns the time of arrival. 
Translated abstract:
Diese Dissertation befasst sich auf das Problem der Regelung des Einschlagzeitpunkts unter Verwendung eines neuen Entwurfsrahmens, der die grundlegenden Zustände des kinematischen Systems über zeitvariante Polynome formt. Es werden drei verschiedene Gesetze zur Regelung des Einschlagzeitpunkts abgeleitet. Die entwickelten Techniken sind prinzipiell auf alle Systeme anwendbar, wo die Regelung des Endzeitpunkts erforderlich ist. 
Oral examination:
09.07.2018 
File size:
10468259 bytes 
Pages:
219 
Last change:
17.08.2018