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Original title:
The Power of Media: Consequences for New Venture’s Ability to Attract Attention and Resources 
Translated title:
Die Macht der Medien: Konsequenzen für Startups zur Generierung von Aufmerksamkeit und Ressourcen 
Year:
2018 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
Milanov, Hana (Prof. Dr.) 
Referee:
Milanov, Hana (Prof. Dr.); Alexy, Oliver (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
Media, media attention, social media, venture capitalist decision making, new venture identity development, new venture legitimization 
Translated keywords:
Medien, mediale Aufmerksamkeit, Social Media, Venture Capital Entscheidungen, Identitätsentwicklung von Startups, Legitimierung von Startups 
TUM classification:
WIR 531d 
Abstract:
This thesis deals with the impact of the traditional and social media on new ventures’ ability to attract audience attention and resources. Whereas traditional media takes the role of an information mediary that purposely selects and shapes information provided to the audiences, social media empowers new ventures to take control of the information provision themselves. We discuss the different implications media has on new ventures’ legitimization outcomes. 
Translated abstract:
Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit der Auswirkung traditioneller und sozialer Medien auf die Fähigkeit von Startups, Aufmerksamkeit und Ressouren zu erhalten. Während traditionelle Medien die Informationsvermittlung über Startups im eigenen Interesse steuern, bieten soziale Medien Startups die Möglichkeit, den Informationsfluss selbst zu kontrollieren. Wir diskutieren die Auswirkungen von Medien für die Legitimierungsarbeit von Startups. 
Oral examination:
13.09.2018 
File size:
2877164 bytes 
Pages:
138 
Last change:
13.09.2019