User: Guest  Login
Original title:
Serious Game Patterns
Translated title:
Serious Game Patterns
Author:
Reichart, Barbara
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Brügge, Bernd (Prof., Ph.D.)
Referee:
Brügge, Bernd (Prof., Ph.D.); Klinker, Gudrun J. (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
TUM classification:
DAT 310d
Abstract:
Social development theory claims that social interactions play a key role in learning. This dissertation has developed several serious games patterns, in particular the synchronization point and motivational leaderboard pattern, to increase social interaction in serious games. These patterns were empirically evaluated in several experiments with up to 306 participants. The results demonstrate that the synchronization point pattern increases collaboration and the motivational leaderboard pattern...     »
Translated abstract:
Der sozialen Entwicklungstheorie zufolge spielen soziale Interaktionen eine wichtige Rolle beim Lernen. In dieser Dissertation wurden mehrere Patterns für Lernspiele entwickelt, insbesondere das Synchronisationspunkt-Muster und das Motivierende Leaderboard-Muster, die soziale Interaktionen in Lernspielen erhöhen. Die Muster wurden in mehreren Experimenten mit bis zu 306 Teilnehmern empirisch evaluiert. Die Ergebnisse zeigen, dass das Synchronisationspunkt-Muster die Kooperation und das Leaderb...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1402454
Date of submission:
22.11.2017
Oral examination:
27.03.2018
File size:
3463817 bytes
Pages:
139
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20180327-1402454-1-4
Last change:
18.07.2018
 BibTeX