User: Guest  Login
Original title:
Education Outside the Classroom - Implications for students’ physical activity, stress regulation, learning and social dimensions 
Translated title:
Draußenunterricht - Implikationen für die körperliche Aktivität, die Stressregulation, das Lernen und soziale Dimensionen von SchülerInnen 
Year:
2020 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Sport- und Gesundheitswissenschaften 
Advisor:
Mess, Filip (Prof. Dr.) 
Referee:
Mess, Filip (Prof. Dr.); Dettweiler, Ulrich (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften; SPO Sport 
Keywords:
EOtC, physical activity, health, learning, students 
Translated keywords:
Draußenunterricht, körperliche Aktivität, Gesundheit, Lernen, SchülerInnen 
TUM classification:
SPO 613d 
Abstract:
This doctoral thesis examined Education Outside the Classroom (EOtC), i.e. regular compulsory school and curriculum-based education in a natural or cultural setting outside the school building. First, a systematic literature review showed that EOtC can have a positive impact on students in terms of social, academic, physical and psychological factors. Second, a longitudinal quasi-experimental pilot study revealed higher physical activity (PA) levels for EOtC-students in comparison to a regular c...    »
 
Translated abstract:
In dieser Doktorarbeit zeigte eine systematische Literaturübersicht, dass sich regulärer und lehrplanbasierter Draußenunterricht positiv auf SchülerInnen bezüglich sozialer, akademischer, physischer und psychischer Faktoren auswirken kann. Die Ergebnisse einer anschließenden quasi-experimentellen Pilotstudie deuteten auf einen positiven Zusammenhang zwischen leichter körperlicher Aktivität und Cortisolregulation im Draußenunterricht als auch auf ein höheres Maß an körperlicher Aktivität für Schü...    »
 
Oral examination:
14.05.2020 
File size:
1719735 bytes 
Pages:
93 
Last change:
05.06.2020