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Original title:
Evaluation von emissionsoptimaler Mobilität im ländlichen Raum
Translated title:
Evaluation of Emission Optimal Mobility in Non-Urban Environments
Author:
Ott, Maria Brigitte
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.)
Referee:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.); Wagner, Ulrich (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
CO2, Emissionen, Mobilität, Elektromobilität, Photovoltaik
Translated keywords:
CO2, emissions, mobility, electromobility, photovoltaics
TUM classification:
VER 020d
Abstract:
Elektrofahrzeuge können mobilitätsbedingte CO2 -Emissionen reduzieren. Durch die Verwendung von Sonnenenergie zum Laden kann der Nutzer nicht nur die Emissionen weiter senken, sondern auch unabhängig vom Stromanbieter werden. Als Bewertungskonzept wird in dieser Arbeit untersucht, in wie weit Privatnutzer im ländlichen Raum durch innovative Mobilitätskonzepte ihre Emissionen reduzieren können. Die Evaluation beruht dabei auf einer qualitativen Modellierung des Mobilitätsbedarfs unter Berücksicht...     »
Translated abstract:
Electric vehicles can reduce mobility related CO2 emissions. By charging the vehicle with solar energy, the user can not only further decrease his emissions but also become more independent from the electricity provider. In this thesis an evaluation concept identifies the emission reduction potential of private users in non-urban areas through innovative mobility concepts. The evaluation is based on a qualitative modelling of the mobility demand and considering of a scenario analysis.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1370704
Date of submission:
10.08.2017
Oral examination:
10.01.2018
File size:
17600450 bytes
Pages:
169
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20180110-1370704-1-7
Last change:
05.02.2018
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