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Original title:
Schwingungsarme Achsgetriebe elektromechanischer Antriebsstränge
Translated title:
Low Vibration Axle Gears of Electromechanical Powertrains
Author:
Gwinner, Philipp
Year:
2017
Document type:
Dissertation
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Stahl, Karsten (Prof. Dr.)
Referee:
Stahl, Karsten (Prof. Dr.); Rinderknecht, Stephan (Prof. Dr.)
Language:
de
TUM classification:
MAS 000d
Abstract:
Das akustische Verhalten von Achsgetrieben in Elektrofahrzeugen beeinflusst zunehmend den Fahrkomfort durch die fehlende Maskierung des Verbrennungsmotors und den Trend steigender Betriebsdrehzahlen. Anhand von Körper- und Luftschallmessungen werden Verzahnungen unterschiedlicher Geometrie in zwei Elektrofahrzeuggetrieben und auf einem Hochdrehzahlprüfstand mit bis zu 30 000 min-1 untersucht. Die Erkenntnisse münden in einer Auslegungsempfehlung schwingungsarmer Achsgetriebe für elektromechani...     »
Translated abstract:
The acoustical behavior of axle drives in electric vehicles significantly influences driving comfort due to the missing masking effect of a combustion engine and increasing operating speeds. On the basis of comprehensive structure- and airborne noise measurements gears with different tooth geometry are analyzed for two transmissions of an electric vehicle and on a high-speed test rig with speeds up to 30 000 min-1. The results lead to a guideline for designing low vibration axle gears of elect...     »
Series volume:
216
ISBN:
978-3-8439-3209-7
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1353412
Date of submission:
21.11.2016
Oral examination:
19.06.2017
File size:
411908 bytes
Pages:
1
Last change:
17.05.2018
 BibTeX