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Original title:
Aeroacoustic Characteristics of a Shrouded Helicopter Tail Rotor 
Translated title:
Aeroakustische Charakteristiken eines gekapselten Hubschrauber-Heckrotors 
Year:
2017 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Breitsamter, Christian W. M. (Prof. Dr.) 
Referee:
Breitsamter, Christian W. M. (Prof. Dr.); Becker, Stefan (Prof. Dr. habil.) 
Language:
en 
Subject group:
MAS Maschinenbau 
TUM classification:
MTA 300d; VER 505d 
Abstract:
In order to reduce the aerodynamic noise emission from a shrouded tail rotor, an in-depth understanding of flow phenomena associated with the noise generation is necessary. For this purpose, a hybrid method combining unsteady Reynolds-averaged Navier-Stokes simulations with the Ffowcs Williams and Hawkings acoustic analogy is employed. The investigation exemplarily indicates that active flow control via boundary layer suction effectively eliminates the inlet flow distortion, thus reducing the fa...    »
 
Translated abstract:
Um die aerodynamische Lärmemission bei einem gekapselten Hubschrauber-Heckrotor zu reduzieren, ist ein eingehendes Verständnis der mit der Schallentstehung verbundenen Strömungsphänomene erforderlich. Zu diesem Zweck wird ein Hybridverfahren, das die numerische Strömungssimulation mit der akustischen Analogie nach Ffowcs Williams und Hawkings kombiniert, verwendet. Ein Ergebnis der Untersuchung zeigt, dass die aktive Strömungsbeeinflussung mittels Grenzschichtabsaugung effektiv die Eintrittsstör...    »
 
ISBN:
978-3-8439-3636-1 
Oral examination:
13.11.2017 
File size:
114140839 bytes 
Pages:
224 
Last change:
06.08.2018