Benutzer: Gast  Login
Sortieren nach:
und:
Mehr ...

Becker-Mrotzek, M.;Lindauer, T.;Pfost, M.;Weis, Mirjam;Strohmaier, Anselm Robert;Reiss, Kristina
Lesekompetenz heute – eine Schlüsselqualifikation im Wandel
21-46
PISA 2018
Reiss, Kristina;Weis, Mirjam;Klieme, Eckhard;Köller, Olaf
Waxmann Verlag GmbH
2019

Mehr ...

Bromme, Rainer;Prenzel, Manfred & Jäger, Michael
Empirische Bildungsforschung und evidenzbasierte Bildungspolitik
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2014
17
S4
S. 3-54

Mehr ...

Chernikova, Olga;Heitzmann, Nicole;Stadler, Matthias;Holzberger, Doris;Seidel, Tina;Fischer, Frank
Simulation-Based Learning in Higher Education: A Meta-Analysis
Review of Educational Research
2020
90
4
499-541

Mehr ...

Dalehefte, Inger Marie;Seidel, Tina;Prenzel, Manfred
Reflecting on Learning from Errors in School Instruction: Findings and Suggestions from a Swiss-German Video Study
197-213
Human Fallibility
Bauer, Johannes;Harteis, Christian
Springer Netherlands
2012

Mehr ...

Deffaa, Mirjam; Weis, Mirjam ; Trommsdorff, Gisela
Selbstregulation in Risikolagen: Die Rolle mütterlicher Erziehung
50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie
2016

Mehr ...

Deffaa, Mirjam; Weis, Mirjam; Trommsdorff, Gisela
Sociocultural Influences on Parenting and Children’s Behavior Regulation in Chile and Germany.
18. European Conference on Developmental Psychology
Utrecht, Niederlande
2018

Mehr ...

Deffaa, Mirjam;Weis, Mirjam;Muñoz, Lorena;Trommsdorff, Gisela
The Role of Culture and Contextual Risk for Maternal Parenting and Children’s Behavior Regulation in Chile and Germany
Journal of Child and Family Studies
2022
31
9
2472-2490

Mehr ...

Deffaa, Mirjam;Weis, Mirjam;Trommsdorff, Gisela
The Role of Maternal Parenting for Children’s Behavior Regulation in Environments of Risk
Frontiers in Psychology
2020
11

Mehr ...

Diedrich, Jennifer
Zwischen PISA 2000 und 2018. Mathematische Kompetenz und ihre Entwicklung
GDM 2021
2021

Mehr ...

Diedrich, Jennifer
Gut vorbereitet auf Corona? Profile von Schüler*innen in PISA 2018
PaePsy 2021
2021