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Original title:
Increasing Customer Acceptance in Planning Product-Service Systems 
Translated title:
Steigerung der Kundenakzeptanz in der Planung von Produkt-Service-Systemen 
Year:
2017 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Lindemann, Udo (Prof. Dr.) 
Referee:
Lindemann, Udo (Prof. Dr.); Kim, Yong Se (Prof., Ph.D.); Zäh, Michael (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
MAS Maschinenbau; WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
Product-Service System, Customer Acceptance, Service Catalogue, Decision-making Process 
Translated keywords:
Produkt-Service-System, Kundenakzeptanz, Service Katalog, Entscheidungsfindungsprozess 
TUM classification:
MAS 030d; WIR 600d 
Abstract:
Certain aspects of customer acceptance affect the purchase decisions of customers. The approach of Product-Service Systems (PSS) is capable of influencing those aspects of customer acceptance. This work provides three tools to enable companies to plan PSS to increase customer acceptance: the model of customer acceptance describes and presents aspects of customer acceptance, the decision-making process includes and structures the activities and decisions of the PSS planning phase, and the service...    »
 
Translated abstract:
Aspekte der Kundenakzeptanz beeinflussen die Kaufentscheidungen von Kunden. Der Ansatz der Produkt-Service-Systeme (PSS) kann diese Aspekte der Kundenakzeptanz beeinflussen. Diese Arbeit bietet drei Hilfsmittel an, um Unternehmen zu befähigen, in der PSS-Planung die Kundenakzeptanz zu steigern: Das Modell der Kundenakzeptanz beschreibt und stellt die Aspekte der Kundenakzeptanz dar, der Entscheidungsfindungsprozess beinhaltet und strukturiert die Aktivitäten und Entscheidungen in der PSS-Planung...    »
 
Oral examination:
04.07.2017 
File size:
4236029 bytes 
Pages:
269 
Last change:
09.08.2017