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Original title:
Entwicklung und Verifizierung eines Konzepts zur Robusten Regelung der Seitenbewegung zukünftiger Kleinflugzeuge 
Translated title:
Development and Verification of a Concept for Robust Lateral Control of Future Small Aircraft 
Year:
2017 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Heller, Matthias (Prof. Dr.) 
Referee:
Heller, Matthias (Prof. Dr.); Moormann, Dieter (Prof. Dr.); Holzapfel, Florian (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel 
TUM classification:
VER 500d 
Abstract:
Moderne Fly-by-Wire Flugregelungssysteme entlasten den Piloten durch Bereitstellung exzellenter Flugeigenschaften (sog. Flying und Handling Qualities) und können so die Flugsicherheit signifikant steigern. Um diese Vorzüge auch dem General Aviation Sektor zugänglich zu machen, wird ein ganzheitliches Regelungskonzept für die Seitenbewegung zukünftiger Kleinflugzeuge vorgeschlagen. Neben einer generalisierten Reglerstruktur wird eine intuitive Methodik zur Auslegung der Reglerparameter sowie eine...    »
 
Translated abstract:
Modern fly-by-wire flight control systems reduce the pilot’s workload by providing excellent flying and handling qualities and thus can increase the flight safety significantly. To make these benefits accessible to the general aviation sector, too, an integrated control concept for the lateral motion of Future Small Aircraft is proposed. Besides a generalized controller structure, an intuitive method for the gain design as well as a technique to proof robust stability characteristics for qualifi...    »
 
Oral examination:
19.06.2017 
File size:
4993448 bytes 
Pages:
194 
Last change:
13.09.2017