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Original title:
Fahrtsynchrone Adaption physikalischer Fahrzeug- und Reifenmodellparameter zur Verbesserung von Dynamikregelsystemen
Translated title:
Trip-synchronous adaptation of physical vehicle and tire model parameters for enhancement of vehicle dynamics control systems
Author:
Kohlhuber, Florian Alexander
Year:
2017
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.)
Referee:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.); Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.)
Language:
de
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
VER 020d
Abstract:
Fahrzeugkonzepte mit sehr geringem Leergewicht leiden aus fahrdynamischer Sicht unter dem hohen Einfluss von Nutzlast. Das dynamische Fahrzeugverhalten unterliegt einer überdurchschnittlich großen Varianz, an die Regelsysteme synchron zu jeder Fahrt angepasst werden müssen. Es wird ein Fahrzeugmodell hergeleitet, das das Fahrverhalten abhängig von der Beladung mit großer Genauigkeit wiedergeben kann. Zudem wird ein Verfahren entwickelt, das diese Modellparameter während kundenrelevanter Fahrten...     »
Translated abstract:
With respect to driving dynamics, vehicle concepts with very low curb weights suffer from a high influence of payload. Those vehicles’ resulting vehicle dynamics vary over a wide range. Model based controls have to be adapted synchronously to each car trip. A model for lateral dynamics is derived, that is able to represent the load dependent vehicle behaviour very well. An algorithm is designed, that is able to estimate these parameters fast and in real-time during customer-relevant rides just r...     »
ISBN:
978-3-8439-3110-6
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1327501
Date of submission:
13.10.2016
Oral examination:
14.03.2017
Last change:
14.06.2017
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