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Original title:
Data Fusion for Advanced Driver Assistance Systems Based on Random Finite Set Statistic 
Translated title:
Datenfusion für Fahrerassistenzsysteme basierend auf der Random-Finite-Set-Statistik 
Year:
2016 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Informatik 
Advisor:
Knoll, Alois (Prof. Dr. habil.) 
Referee:
Knoll, Alois (Prof. Dr. habil.); Luo, Ren C. (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik; VER Technik der Verkehrsmittel 
TUM classification:
DAT 260d; DAT 815d 
Abstract:
The primary aim of Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) is to aid in improving the safety and performance of assisted driving. This is achieved using a suite of integrated sensors to detect, identify and track targets within the environment. The map of target objects is then used to form the situational awareness for highly assisted (and in the future autonomous) driving operations. Since traffic participants are monitored by heterogeneous sensors with different capabilities and different f...    »
 
Translated abstract:
Das wichtigste Ziel von Fahrerassistenzsystemen ist die Verbesserung der Sicherheit und Leistungsfähigkeit des assistierten Fahrens. Möglich wird dies durch die Verwendung integrierter Sensor-Sets, mit denen Ziele in der Umgebung detektiert, identifiziert und verfolgt werden können. Eine so generierte Karte, die identifizierten Zielobjekte enthält, ist die Basis für die in der Zukunft für hoch automatisierte Fahrerassistenzsysteme notwendige Umgebungswahrnehmung. Da Verkehrsteilnehmer durch het...    »
 
Oral examination:
27.09.2016 
File size:
7454744 bytes 
Pages:
124 
Last change:
05.12.2016