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Original title:
Modelling and location optimization of dynamic wireless charging infrastructure for electric vehicles
Translated title:
Modellierung und Optimierung von dynamischer kabelloser Ladeinfrastruktur für elektrische Fahrzeuge
Author:
Riemann, Raffaela
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt
Advisor:
Busch, Fritz (Prof. Dr.)
Referee:
Busch, Fritz (Prof. Dr.); Wang Zhiwei, David (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
Keywords:
Optimization, Charging Infrastructure, Electric Vehicle
TUM classification:
BAU 850d; BAU 875d
Abstract:
This research focuses on model formulation and optimization of facility locations on road networks, specifically for wireless charging infrastructure for electric vehicles. It creates the fundamentals to analyze and to determine the optimal location of charging infrastructure by taking different assumptions, boundaries and constraints into account. Two mathematical model formulations are developed, the flow-capturing location model with stochastic user equilibrium and the set-covering location m...     »
Translated abstract:
Der Gegenstand der vorliegenden Arbeit ist die Modellierung und Optimierung von netzwerkbasierten Standortproblemen speziell für kabellose Ladeinfrastruktur für elektrische Fahrzeuge. Es werden die Grundlagen geschaffen, um die optimalen Standorte für Ladeinfrastruktur unter Berücksichtigung verschiedener Annahmen und Bedingungen, zu analysieren und zu bestimmen. Außerdem werden zwei mathematische Modelle entwickelt, das „Flow-Capturing Location Model with Stochastic User Equilibrium“ und das „S...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1401846
Date of submission:
15.11.2017
Oral examination:
13.04.2018
File size:
3391671 bytes
Pages:
113
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20180205-1401846-1-2
Last change:
18.02.2019
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