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Original title:
Untersuchung der fahrdynamischen Potenziale eines elektromotorischen Traktionsantriebs 
Translated title:
Investigation of the dynamic potential of an electric motor traction drive 
Year:
2015 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Informatik 
Advisor:
Knoll, Alois (Prof. Dr. habil.) 
Referee:
Knoll, Alois (Prof. Dr. habil.); Spiegelberg, Gernot (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik; VER Technik der Verkehrsmittel 
Keywords:
elektrischer Antriebsstrang, Schwingungsdämpfung, Radgeschwindigkeitsregelung, Funktionsarchitektur, erhöhte Rekuperation 
Translated keywords:
electric drive train, drive train damping, wheel speed control , functional architecture, increased recuperation 
TUM classification:
DAT 260d; DAT 815d 
Abstract:
Elektromotorische Traktionsantriebe versprechen neue Freiheitsgrade mit einer in der Disziplin der Regelung der Radgeschwindigkeiten noch nicht dagewesenen Qualität. Durch eine domänenübergreifende und koordinierte Zusammenarbeit der Antriebs- und Bremsenregelung, neue Konzepte der Schwingungsdämpfung des Antriebsstrangs sowie Eliminierung der heute nur situationsabhängigen Verfügbarkeit des elektromotorischen Bremsens zeigt diese Arbeit eine Möglichkeit bislang ungelöste Schwächen des rekuperat...    »
 
Translated abstract:
The use of electric motors as traction drives promises an improvement of the wheel speed control of passenger cars. Using a cross disciplinary and coordinated control of the break and propulsion systems, new software based drive train damping concepts and by solving the today only situation-dependent availability of the electromotive braking, this thesis shows a possibility for a higher exploitation of the dynamic potential of the electric drive train and facilitates the electric drive train to...    »
 
Oral examination:
22.07.2015 
File size:
8171284 bytes 
Pages:
177 
Last change:
03.08.2015