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Original title:
Business Solutions
Original subtitle:
Sellers’ and Buyers’ Perspectives
Translated title:
B2B-Lösungen aus Anbieter- und Kundensicht
Author:
Zimmer, Marcus
Year:
2014
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
von Wangenheim, Florian (Prof. Dr.)
Referee:
von Wangenheim, Florian (Prof. Dr.); Ulaga, Wolfgang (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
B2B Solutions, B2B Marketing, Customer Solutions, Solution Selling
Translated keywords:
Kundenlösung, Lösung, Solutions, B2B-Marketing
Abstract:
A quantitative study among German B2B firms exhibits a high prevalence of solution selling practices (about 40% of the sample) but a low incidence. The alleged trend towards solution selling is not recognizable. Solutions display beneficial effects for sellers only if they are implemented in form of a coherent "gestalt strategy". A second study reveals that the pre-purchase stage does not affect customer satisfaction and perceived usefulness of solution offerings. Instead, the quality of the imp...     »
Translated abstract:
Eine quantitative Studie unter deutschen B2B-Firmen weist eine hohe Prävalenz von Solution Selling (ca. 40% der Stichprobe), aber eine geringe Inzidenz nach. Der vermeintliche Trend zum Lösungsanbieter ist nicht erkennbar. Lösungen entfalten ihre positiven Effekte für Anbieter nur dann, wenn sie in Form einer kohärenten „Gestaltstrategie“ implementiert werden. Eine zweite Studie belegt, dass die Vorkaufphase für Lösungskunden keinen Einfluss auf Zufriedenheit und Nutzen hat. Für Anwender ist die...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1221740
Date of submission:
03.07.2014
Oral examination:
03.09.2014
File size:
6301226 bytes
Pages:
435
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20140903-1221740-0-2
Last change:
04.09.2015
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