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Original title:
Die Fresstragfähigkeit stufenloser Umschlingungsgetriebe
Translated title:
Scuffing resistance of belt and chain type continuously variable transmissions
Author:
Idler, Sebastian
Year:
2014
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Prof. Dr. Bernd-Robert Höhn
Referee:
Prof. Dr. Bernd-Robert Höhn; Prof. Dr. Willibald A. Günthner
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Fresstragfähigkeit, Adhäsiver Verschleiß, CVT, Stufenlose Getriebe, Laufradiusmessungen
Translated keywords:
Scuffing resistance, CVT; Continuously Variable Transmissions, spiral running measurements
Abstract:
Fressversuche an stufenlosen Umschlingungsgetrieben (CVT) unter Verwendung von Zwangsschlupf werden für die Wiegedruckkette und das Schubgliederband vorgestellt. Ein theoretisches Modell für CVT-Getriebe wurde erweitert und mit Messversuchen abgeglichen. Dazu wurde ein Laser-Messsystem zur Bestimmung von Laufradius und Umfangsgeschwindigkeit des Umschlingungsmittels eingesetzt. Ein Verfahren zur Bestimmung einer Fresssicherheit wird vorgeschlagen. Demnach tritt Fressen auf, wenn eine kritische O...     »
Translated abstract:
Scuffing experiments with belt and chain continuously variable transmissions (CVTs) using forced slip are described. A theoretical model for CVTs is enhanced and calibrated based on measurements. For this purpose a special laser measurement setup recording the spiral running and the circumferential velocity of the chain was used. A method of calculation for the scuffing resistance of CVT drives is proposed. According to that, scuffing occurs if a critical surface temperature is exceeded.
ISBN:
978-3-8439-1824-4
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1221533
Date of submission:
16.06.2014
Oral examination:
17.10.2014
Last change:
22.01.2015
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