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Original title:
Auslegung und Topologieoptimierung von spannungsstabilen Energiebordnetzen
Translated title:
Design and Topology Optimization of Automotive Power Nets in Respect to Voltage Stability
Author:
Ruf, Florian
Year:
2015
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.)
Referee:
Herzog, Hans-Georg (Prof. Dr.); Baumgarten, Uwe (Prof. Dr. habil.)
Language:
de
Subject group:
ELT Elektrotechnik; VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
ELT 830d
Abstract:
In dieser Dissertation wird eine Methode zur rechnergestützten Auslegung und Topologieoptimierung von Kfz-Energiebordnetzen entwickelt. Es wird eine Bordnetzsimulation aufgebaut und mit einem Optimierungsalgorithmus gekoppelt. Als Optimierungsziel wird formuliert, diejenige gewichtsoptimale Topologie und Komponentendimensionierung zu identifizieren, die vordefinierte Spannungsanforderungen erfüllt. Zur Lösung dieses diskreten Optimierungsproblems wird ein Partikelschwarmalgorithmus derart modifi...     »
Translated abstract:
In this thesis, a method for a computer aided automotive power net design and topology optimization is developed. For that purpose, a power net simulation is built and coupled with an optimization algorithm. As an optimization objective, a minimum weight topology and component dimensioning has to be identified, which is able to meet predefined voltage stability requirements. To solve the underlying problem, a particle swarm optimization algorithm is modified in order to process the optimization...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1220402
Date of submission:
17.06.2014
Oral examination:
02.12.2015
File size:
3714123 bytes
Pages:
125
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20151202-1220402-1-6
Last change:
17.12.2015
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