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Original title:
Simulation von Bremsenquietschen: Ein Beitrag zur Prognosegüte
Translated title:
Prediction Quality in Brake-Squeal Simulation
Author:
Allert, Baldur
Year:
2014
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt
Advisor:
Müller, Gerhard H. (Prof. Dr. habil.)
Referee:
Müller, Gerhard H. (Prof. Dr. habil.); Hoffmann, Norbert (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MTA Technische Mechanik, Technische Thermodynamik, Technische Akustik; VER Technik der Verkehrsmittel
Abstract:
Bremsenquietschen wird in der Automobilindustrie als wichtige Ursache für Gewährleistungskosten angesehen. In der Arbeit wird die Prognosegüte der Simulation von Bremsenquietschen untersucht und Vorschläge zum verbesserten Einsatz im Entwicklungsprozess erarbeitet.
Verschiedene Erregungs- und Dämpfungsmechanismen werden hergeleitet und mit Hilfe von analytischen Modellen, Finiten Differenzen und Finiten Elementen ausgewertet. Durch Sensitivitätsanalysen auf Basis von modalen Reduktionsmethoden w...     »
Translated abstract:
Brake-squeal is one of the major topics to cause warranty costs in the automotive industry. This work focuses on improvements with respect to the prediction quality of the brake-squeal simulation.
Various excitation and damping mechanisms including mode coupling and friction damping are derived using analytical, Finite Difference and Finite Element models. Sensitivity and robustness analysis linked with modal reduction methods offer a better insight in the system’s noise behavior.
Series:
Schriftenreihe des Lehrstuhls für Baumechanik
Series volume:
12
ISBN:
978-3-8440-3166-9
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1197467
Date of submission:
18.03.2014
Oral examination:
24.06.2014
Last change:
19.01.2015
 BibTeX