User: Guest  Login
Original title:
The Interplay of Individual Student Characteristics and Gender in Physics Classroom Interactions
Translated title:
Lehrer-Schüler-Interaktionen im Physikunterricht: Untersuchung des Zusammenspiels von individuellen Schülervoraussetzungen und Geschlecht
Author:
Jurik, Verena
Year:
2014
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät TUM School of Education
Advisor:
Seidel, Christina (Prof. Dr.)
Referee:
Seidel, Christina (Prof. Dr.); Pauli, Christine (Prof. Dr.); Prenzel, Manfred (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften; PHY Physik
TUM classification:
EDU 640d
Abstract:
Verbal teacher-student interactions are a core element of physics instruction. This dissertation investigates how student profiles, gender, and teacher statements predict students’ learning processes in physics instruction. The results indicate that deep-reasoning teacher questions and feedback positively predict students’ learning processes. Interactions between student profiles, gender, and teacher statements show differential findings for students’ learning processes and provide a detailed vi...     »
Translated abstract:
Verbale Lehrer-Schüler-Interaktionen stellen ein Kernelement des Physikunterrichts dar. Im Rahmen der Dissertation wird untersucht wie Schülerprofile, Geschlecht und Lehreräußerungen Schülerlernprozesse im Physikunterricht vorhersagen. Ergebnisse zeigen, dass kognitiv aktivierende Lehrerfragen und Lehrerfeedback positive Prädiktoren für Schülerlernprozesse sind. Interaktionen zwischen Schülerprofilen, Geschlecht und Lehreräußerungen führen zu differenziellen Ergebnissen hinsichtlich der Schülerl...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1190935
Date of submission:
06.02.2014
Oral examination:
27.06.2014
File size:
356925 bytes
Pages:
45
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20140627-1190935-0-7
Last change:
06.10.2014
 BibTeX