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Original title:
Regelung radnaher elektrischer Einzelradantriebe während der ABS-Bremsung
Translated title:
Control strategies for electric single-wheel drives with side shafts during anti-lock braking
Author:
Rosenberger, Martin
Year:
2014
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.)
Referee:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.); Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.)
Language:
de
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
Abstract:
Kraftfahrzeuge mit elektrischen Einzelradantrieben bieten neuartige und weitreichende Möglichkeiten, das Fahrverhalten durch eine geeignete Antriebsregelung positiv zu beeinflussen. Im Rahmen dieser Arbeit wird ein Konzept zur aktiven Dämpfung von Torsionsschwingungen im Antriebsstrang während der Anti-Blockier Bremsung sowie eine kombinierte Anti-Blockier Regelung für einen radnahen elektrischen Einzelradantrieb entwickelt. Einen Schwerpunkt bildet dabei die Analyse des Einflusses des Reifen-Fa...     »
Translated abstract:
Cars with electric single-wheel drive offer new opportunities to improve vehicle dynamics by using suitable control strategies for the electric machines. In the scope of this work, a controller for active damping of torsional drive train vibrations during anti-lock braking is developed. In a second step, a combined anti-lock braking controller for an electric single-wheel drive with side shafts is presented. One focus of the work is the analysis of the influence of the tire-road contact on the d...     »
Series:
Audi-Dissertationsreihe
Series volume:
89
ISBN:
978-3-95404-655-3
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1144563
Date of submission:
24.06.2013
Oral examination:
13.02.2014
Last change:
15.09.2014
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