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Original title:
Integration fahrstreifenbezogener Kenngrößen und seitlicher Detektionsdaten in ein makroskopisches Verkehrsflussmodell für dreistreifige Richtungsfahrbahnen 
Translated title:
Integration of lane-based traffic parameters and data of sidewise detection into a macroscopic traffic flow model for three-lane carriageways 
Year:
2013 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen 
Advisor:
Busch, Fritz (Prof. Dr.) 
Referee:
Busch, Fritz (Prof. Dr.); Richter, Thomas (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen 
Controlled terms:
Fahrstreifen; Belastung; Parameter Mathematik; Verkehrsmodell 
TUM classification:
BAU 800d 
Abstract:
Das Ziel ist eine fahrstreifenfeine Schätzung der Kenngrößen unter Berücksichtigung seitlicher Detektionsdaten. Anhand von Analysen werden maßgebende Einflussfaktoren für Fahrstreifenbelastungen identifiziert und deren Abhängigkeiten beschrieben. Daten seitlich installierter Sensoren werden in Beziehung zu Querschnittsdaten gesetzt. Die Integration der ermittelten Untersuchungsergebnisse in ein makroskopisches Verkehrsflussmodell sowie deren Anwendung werden abschließend aufgezeigt. 
Translated abstract:
Thesis’ subject is the estimation of traffic parameter per lane of a three lane motorway considering additional data detected by roadside sensors. Influencing factors for traffic volume per lane are identified and their correlations are described. Cross-section information is derived from traffic data, which are delivered by right- and left-hand side installed sensors. Finally, the use of integration these identified relations into a macroscopic traffic flow model is demonstrated. 
Oral examination:
28.06.2013 
File size:
64253235 bytes 
Pages:
220 
Last change:
06.05.2014